Kampanjen bestod av en personlig och humoristisk kärl-leksballad till de nya fyrfackskärlen och en digital kampanjsida om sopkärlen.

Pressmeddelande

​Kärl-leken belönas - flerfaldigt nominerad informationskampanj från Sysav

29 AUG, 2017 22:13

MILJÖ, ENERGI

Informationskampanjen ”Mer kärl-lek i Svedala” från Sysav, som tagits fram av kommunikationsbyrån Blinka Blå, är nominerad i två prestigefyllda tävlingar inom design och kommunikation i år.

Kampanjen ”Mer kärl-lek i Svedala” riktade sig till alla boende i Svedala kommun och lanserades i samband med att villahushållen erbjöds moderna fyrfackskärl med möjlighet att sortera matavfall, restavfall, tidningar och förpackningar på tomten.

Kampanjen bestod av en personlig och humoristisk kärl-leksballad till de nya fyrfackskärlen och en digital kampanjsida om sopkärlen. Kampanjen lanserades på Alla hjärtans dag i februari i år.

- Vi ville att det skulle kännas lekande lätt att sortera i fyrfackskärl och få en positiv inställning till sopsortering och det tycker jag att vi lyckades med, säger Susanna Christensson, kommunikatör på Sysav.

”Mer kärl-lek i Svedala” är nominerad till Svenska Designpriset (kategori Information - Digital) och Publishingpriset (kategori Informationssajter Individ) 2017.


Kontaktpersoner
:

Susanna Christensson, kommunikatör Sysav, tel 0734-39 62 31

Caroline Alnebring, projektledare Blinka Blå, tel 0704-32 48 61

Senast uppdaterad 2017-08-30 06:46

Relaterade nyheter