Informationskampanjen ”Mer kärl-lek i Svedala” från Sysav, som tagits fram av kommunikationsbyrån Blinka Blå, är nominerad i två prestigefyllda tävlingar inom design och kommunikation i år.
Kampanjen ”Mer kärl-lek i Svedala” riktade sig till alla boende i Svedala kommun och lanserades i samband med att villahushållen erbjöds moderna fyrfackskärl med möjlighet att sortera matavfall, restavfall, tidningar och förpackningar på tomten.
Kampanjen bestod av en personlig och humoristisk kärl-leksballad till de nya fyrfackskärlen och en digital kampanjsida om sopkärlen. Kampanjen lanserades på Alla hjärtans dag i februari i år.
- Vi ville att det skulle kännas lekande lätt att sortera i fyrfackskärl och få en positiv inställning till sopsortering och det tycker jag att vi lyckades med, säger Susanna Christensson, kommunikatör på Sysav.
”Mer kärl-lek i Svedala” är nominerad till Svenska Designpriset (kategori Information - Digital) och Publishingpriset (kategori Informationssajter Individ) 2017.
Kontaktpersoner:
Susanna Christensson, kommunikatör Sysav, tel 0734-39 62 31
Caroline Alnebring, projektledare Blinka Blå, tel 0704-32 48 61
Senast uppdaterad 2017-08-30 06:46
Kommunikatör, kommunikationskampanjer och kommunikationsprojekt
En undersökning gjord av Sysav och bolagets ägarkommuner visar att viljan att källsortera och minska sina avfallsmängder... Läs mer
Den lokala musikern från Svedala, Rolf Hellmark sjunger om den utökade kärl-leken i Svedala kommun. Sången är en del av... Läs mer
Från april får boende i Svedala kommun lättare att sortera sina sopor. Alla villahushåll erbjuds moderna fyrfackskärl... Läs mer