Jag har problem med att öppna bommen med appen. Hur gör jag?
Det är viktigt att du har gjort följande för att kunna öppna bommen:
- Har du loggat in på Bank-id eller Feja?
- Har du slagit på platsinfo?
För att tillåta platsinfo, som är nödvändigt för att öppna appen, klicka på inställningar (kugghjulet). Leta upp appen Sysav och tillåt åtkomst för Sysav. Du kan ställa in att platsinfo endast tillåts vid användning av appen.
När du inte får pushnotiser
För att få notiser måste du tillåta notiser. Har du nekat notiser men ångrat dig justerar du det enkelt genom att gå in på din mobils inställningar, leta upp appen i listan och välj Tillåt notiser. Det fungerar ungefär likadant både i Ios och i Android.
När du vill dölja pushnotiser
För att dölja dina notiser går du in på din mobils inställningar, leta upp appen i listan och välj Tillåt notiser. Det fungerar ungefär likadant både i Ios och i Android.
Vill du behålla dina notiser, men markera alla som lästa. Gå på Notiser. Tryck på de tre prickarna i högra hörnet och välj Markera alla som lästa.
När du vill ändra / lägga till en adress
Ändra ”Adresser Sophämtning” så här:
- tryck på knappen Meny
- tryck på Min sophämtning längst upp i menyn
- är det första gången du lägger till en adress behöver du välja kommun först. Observera att du endast kan lägga till från Kävlinge, Lomma eller Svedala kommun.
- tryck på Hantera adresser för att ändra/ lägga till en adress
- Vill du ta bort en adress så dra fingret åt vänster över adressen och välj ”radera/ta bort”
När din bostadsadress saknas
I appen har vi endast tillgång till adresser i Lomma, Svedala och Kävlinge kommun.
Hittar du inte din adress så kontakta oss på kundservice@sysav.se
Vad du kan göra för inställningar i appen
Du kan ställa in vilka pushnotiser du vill ha, information om nästa sophämtning (Kävlinge, Lomma, Svedala), visa återvinningscentral, adress och öppettider.
Du kommer åt inställningar genom att trycka på meny. Du går sedan in på kugghjulet (inställningar).
När du behöver uppdatera appen
Det är viktigt att du har en uppdaterad app. På så vis försäkrar du dig om att ha det senaste funktionerna.
Du uppdaterar appen i App Store eller Google Play.
Varför måste jag logga in?
När du startar appen kan du välja att fortsätta utan att logga in. Du kan då använda samtliga funktioner så som hitta återvinningscentral, få notiser om nästa sophämtning och nå länkar till våra tjänster.
För att nå din besökstatistik på återvinningscentralen samt kunna öppna bommen behöver du vara inloggad. Du kan när som helst välja att logga ut igen.